VodafoneZiggo stelt zich voor aan de consument

VodafoneZiggo stelt zich voor aan de consument

De nieuwe provider VodafoneZiggo, ontstaan uit een joint-venture tussen Vodafone en Ziggo, is deze week officieel van start gegaan. Het bedrijf presenteert zich door middel van een kort marktbericht. De proposities en marktbenadering zijn nog niet bekend. De...
Werknemers ontevreden over ‘mobieltje van de zaak’

Werknemers ontevreden over ‘mobieltje van de zaak’

Meer dan de helft van de werknemers in Nederland is niet te spreken over de kwaliteit van het ‘mobieltje van de zaak’. En een op de drie werknemers is zelfs zo ontevreden dat ze de door de baas verstrekte telefoon helemaal niet eens gebruiken. Hierdoor gooien...
T-Mobile bereidt klanten voor op verdwijnen GSM netwerk

T-Mobile bereidt klanten voor op verdwijnen GSM netwerk

T-Mobile is al bezig zijn klanten voor te bereiden op de uitfasering van het GSM netwerk. Dat meldt website GSM helpdesk. Wanneer je als klant met een 2G-only telefoon contact hebt met een medewerker van T-Mobile, word je actief geadviseerd om over te stappen op een...
Joint venture tussen Vodafone en Ziggo definitief rond

Joint venture tussen Vodafone en Ziggo definitief rond

Het heeft bijna een jaar geduurd, maar de lang verwachte fusie van Vodafone en Ziggo in Nederland is eindelijk een feit. Op Oudejaarsdag maakten beide providers bekend dat de oprichting van de joint venture is afgerond. De naam van het nieuwe bedrijf wordt...
Nederlanders zijn relatief trouw aan hun sim only provider

Nederlanders zijn relatief trouw aan hun sim only provider

Consumenten stappen in Nederland niet snel over naar een andere provider. Gemiddeld blijven we zo’n zes jaar bij dezelfde mobiele provider en zelfs acht jaar bij een vaste provider. Dat blijkt uit een onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt. De ACM voerde dit...
Mobiel telefoon- en internetverkeer blijft stijgen

Mobiel telefoon- en internetverkeer blijft stijgen

Nederlanders bellen, sms’en en internetten steeds meer met hun smartphones. In het tweede kwartaal van dit jaar steeg vooral het dataverkeer snel, maar ook het totale aantal verbruikte belminuten en verzonden sms berichten nam toe. Dat blijkt uit cijfers die de...
Sim only klanten van Simpel krijgen meer keuze

Sim only klanten van Simpel krijgen meer keuze

Telecomprovider Simpel heeft de keuzemogelijkheden voor zijn klanten uitgebreid. Tot nu toe kon je als klant van Simpel alleen abonnementen met een looptijd van twee jaar afsluiten. Voortaan biedt de provider ook contracten voor één jaar aan. Bovendien krijg je als...
Tele2 voor de rechter gesleept door ConsumentenClaim

Tele2 voor de rechter gesleept door ConsumentenClaim

Telecomprovider Tele2 wordt door de Stichting ConsumentenClaim voor de rechter gesleept. Een gratis toestel is namelijk niet gratis. Sterker nog, je sluit een lening af. Dit concludeerde Minister van Financiën Dijsselbloem in 2015. Als je een lening verstrekt, moet je...