Simpel Sim only abonnementen

Een Simpel Sim only abonnement: wat zijn de voordelen?

Wie de televisie wel eens aan heeft staan, ziet waarschijnlijk regelmatig reclames van Simpel voorbij komen. Simpel is een provider die sim only abonnementen aanbiedt en erom bekend staat regelmatig aantrekkelijke acties te organiseren om de prijzen van deze sim only abonnementen te verlagen. Is de ene actie voorbij, dan wordt er weer een nieuwe actie georganiseerd om de laagste prijzen van het land te kunnen bieden en de vele andere sim only aanbieders achter zich te laten. De prijzen op de website van Simpel zijn dus bijna nooit de vaste prijzen van de provider, maar betreffen bijna altijd aanbiedingen met lagere prijzen door korting.

Naast sim only abonnementen, biedt Simpel ook prepaid simkaarten aan. In tegenstelling tot veel andere aanbieders van sim only abonnementen, verkoopt Simpel geen losse toestellen. De aanbieder heeft zich volledig gericht op het verkopen van sim only abonnementen en prepaid simkaarten en heeft een groot aanbod diverse abonnementen om iedereen te kunnen bedienen met een goedkoop abonnement. Meer over de sim only abonnementen van Simpel, lees je op deze pagina.

Sim only bundels bij Simpel

Simpel biedt geen vaste sim only abonnementen aan, maar geeft klanten de mogelijkheid om zelf een sim only abonnement samen te stellen. Je kunt een sim only abonnement samenstellen bij Simpel door zelf te kiezen hoeveel belminuten je nodig hebt en hoeveel MB’s aan internet in combinatie met sms’jes je af wil nemen. Door zelf een abonnement samen te stellen, weet je zeker dat je een abonnement afsluit dat helemaal bij jou past.

Wat opvallend is aan de werkwijze van Simpel bij het aanbieden van abonnementen, is het feit dat Simpel het aantal MB’s combineert met het aantal sms’jes dat je afneemt. Veel andere providers doen dit op een andere manier, want zij combineren de belminuten juist met de sms’jes.

Bij het afsluiten van een sim only abonnement bij Simpel, kun je niet zelf aangeven hoe lang je jouw abonnement wil houden. Bij sommige andere aanbieders van sim only abonnementen kun je wel aangeven of je een contract van 1 jaar, 2 jaar of zelfs 1 maand wil, maar bij Simpel is dit niet het geval en krijg je standaard een abonnement van 2 jaar. Sluit je een abonnement af bij Simpel, dan moet je er rekening mee houden dat je standaard 2 jaar gebruik moet maken van dit abonnement.

Simpel Sim only bundels

Omdat je zelf jouw bundel kunt samenstellen bij het afsluiten van een sim only abonnement bij Simpel, zijn er geen vaste sim only bundels bij deze provider. Om je meer inzicht te geven in de bundels die je bij Simpel kunt afsluiten, wordt in onderstaande alinea’s beschreven welke keuzes je hebt bij het afsluiten van een sim only abonnement van Simpel.

Het aantal belminuten: kleingebruik tot onbeperkt

De eerste keuze die je moet maken bij het afsluiten van een sim only abonnement bij Simpel, is hoeveel belminuten je bij deze provider wil afnemen. Bij het selecteren van jouw gewenste aantal belminuten, kun je bij Simpel kiezen uit 100 belminuten, 250 belminuten of 500 belminuten. Je kiest jouw gewenste aantal belminuten door op jouw keuze te klikken. Afhankelijk van het aantal belminuten dat je kiest, wordt de prijs van jouw abonnement direct aangepast en zie je meteen wat jouw keuze met de prijs van het abonnement doet.

Het aantal internet MB’s, en sms’jes

Heb je jouw gewenste aantal belminuten geselecteerd, dan moet je kiezen hoeveel MB’s aan mobiel internet je af wil nemen en hoeveel sms’jes je af wil nemen bij Simpel. De keuzes die je nu kunt maken, zijn de volgende:
– Geen internet en geen sms’jes.
– Geen internet en een onbeperkt aantal sms’jes.
– 300 MB aan mobiel internet en een onbeperkt aantal sms’jes.
– 500 MB aan mobiel internet en een onbeperkt aantal sms’jes.

Wil je meer internet afnemen dan 500 MB aan mobiel internet, dan zijn er vaak aanbiedingen om het aantal MB’s van jouw abonnement te verhogen. Welke aanbiedingen er op dit moment zijn, kun je zien op de homepage van Simpel. Omdat de aanbiedingen van Simpel per maand weer kunnen verschillen, worden er in deze tekst geen aanbiedingen beschreven.

Je kunt jouw gewenste aantal MB’s aan mobiel internet en sms’jes selecteren door op jouw gewenste pakket te klikken. Heb je dit gedaan, dan verandert de prijs van het abonnement weer op basis van jouw keuze. Heb je deze keuze gemaakt, dan heb je verder geen pakketten meer om te kiezen. Dit betekent dat de prijs die je nu ziet, de definitieve prijs van jouw Simpel abonnement is. Wil je de prijs verlagen, dan kun je jouw keuzes nog aanpassen. Vind je de prijs vrij laag en wil je jouw verbruik toch wat uitbreiden, dan kun je jouw keuzes ook nog gemakkelijk aanpassen. Ga je akkoord met de prijs, dan klik je op ‘Nu bestellen’ om jouw abonnement direct af te sluiten.

Regelmatig interessante aanbiedingen voor een lagere prijs
Een groot voordeel van Simpel, is het feit dat deze aanbieder regelmatig interessante aanbiedingen heeft om de prijzen van sim only abonnementen te verlagen. Andere providers geven ook regelmatig kortingen om de prijzen van sim only abonnementen wat naar beneden te schroeven, maar Simpel heeft eigenlijk standaard een interessante deal op de website staan. Door gebruik te maken van een aanbieding van Simpel, kun je jouw abonnement voor een lage prijs flink uitbreiden of kun je korting krijgen op jouw factuur van de provider.

Welke aanbiedingen er op dit moment geldig zijn bij het afsluiten van een sim only abonnement bij Simpel, zie je op de homepage van de website van Simpel. Omdat de aanbiedingen van Simpel regelmatig veranderen, worden de aanbiedingen van deze provider niet in deze tekst beschreven.

Controle op jouw verbruik met een plafond

Om te voorkomen dat je torenhoge rekeningen krijgt, kun je bij Simpel een plafond instellen. Geef je met het plafond van Simpel bijvoorbeeld aan dat je echt niet meer dan 300 minuten wil bellen per maand of dat je echt niet meer internet wil verbruiken dan het door jou gekozen 500 MB aan mobiel internet, dan kun je nooit meer gebruiken dan de waarden die je in jouw plafond hebt gezet. Dit betekent dat je nooit voor onaangename verrassingen komt te staan bij het ontvangen van de factuur en dat je altijd precies weet waar je aan toe bent.

Het instellen van een plafond is niet voor iedereen interessant, maar er is in ieder geval één doelgroep die zeker baat heeft bij het instellen van een plafond. Heb je een kind met een abonnement van Simpel en ben jij verantwoordelijk voor de betaling van dit abonnement, dan is het instellen van een plafond namelijk echt een aanrader. Omdat je niet altijd zicht hebt op het verbruik van jouw kind, kun je met het plafond van Simpel toch voorkomen dat je hoge rekeningen krijgt.

Geen kredietcheck bij het afsluiten van een abonnement

Simpel vindt het belangrijk om voor iedereen toegankelijk te zijn. Om ervoor te zorgen dat niemand afgewezen kan worden bij het afsluiten van een abonnement van Simpel, voert deze provider geen kredietcheck uit bij het afsluiten van een abonnement. Heb je een negatieve notering in de database van het Bureau Kredietregistratie (BKR), dan kun je alsnog bij Simpel terecht voor het afsluiten van een sim only abonnement. En hier is Simpel zeker uniek in, want de meeste providers voeren wel een kredietcheck uit en weigeren mensen die een negatieve notering in de database van het BKR hebben. Omdat Simpel dit niet doet, is deze provider voor iedereen toegankelijk.

Gratis nummerbehoud bij het afsluiten van een abonnement

Wil je jouw oude nummer graag houden als je overstapt naar een sim only abonnement van Simpel, dan hoef je hier niets voor te betalen. Je geeft bij het afsluiten van een abonnement simpelweg door dat je jouw oude nummer wil houden en wat dit nummer is en Simpel zorgt ervoor dat jouw nummer wordt meeverhuisd bij het overstappen naar deze provider. Bij sommige andere providers moet je geld betalen om jouw oude nummer te kunnen behouden, dus dit is zeker een interessante deal van Simpel.

Waarom Simpel Sim only?

Wie een abonnement bij Simpel afsluit, profiteert van enkele voordelen. Het eerste voordeel van deze aanbieder, is het feit dat Simpel regelmatig interessante aanbiedingen lanceert. Misschien heb je de reclames van de provider wel eens op televisie gezien, waarbij er regelmatig nieuwe aanbiedingen worden geïntroduceerd. De aanbiedingen van Simpel betreffen zowel aanbiedingen om jouw abonnement voor een lage prijs uit te breiden als aanbiedingen om jouw maandelijkse kosten lager te krijgen, dus er is altijd wel een aanbieding te vinden die bij jou past.

Een ander voordeel van Simpel, is het plafond dat je bij deze provider in kunt stellen. Wil je voorkomen dat jij of jouw kind meer verbruikt dan in het abonnement van Simpel zit en de maandelijkse kosten hierdoor erg hoog worden, dan kun je een plafond instellen. Je kunt nooit over het door jou ingestelde plafond heen gaan, dus je kunt nooit onverwacht hoge facturen ontvangen door een hoog verbruik. Op deze manier weet je precies waar je aan toe bent, zowel op het gebied als het verbruik van het abonnement als de kosten van het abonnement.

Daarnaast vinden veel mensen het interessant dat Simpel geen kredietcheck uitvoert bij het afsluiten van een abonnement. Heb je door omstandigheden een negatieve notering in de database van het BKR, dan betekent dit helaas dat je bij veel aanbieders van sim only abonnementen niet meer welkom bent als klant. Omdat Simpel niemand wil weigeren en voor iedereen toegankelijk wil zijn, voert deze provider geen kredietcheck uit bij het afsluiten van een abonnement. Dit betekent dat alle klanten welkom zijn bij deze provider: ook klanten met een negatieve notering in de database van het BKR.

Tot slot maakt Simpel gebruik van het netwerk van T-Mobile. Dit is een betrouwbaar en snel netwerk dat regelmatig verbeterd wordt om de snelheid van het netwerk nog meer te verhogen. Door gebruik te maken van het netwerk van een grote naam in Nederland, kan Simpel zijn klanten het beste en meest innovatieve netwerk bieden.

Algemene informatie over Simpel

Simpel is een Nederlandse aanbieder van diverse sim only abonnementen. Het bedrijf staat voornamelijk voor de drie pijlers goedkope telefonie, duidelijke communicatie en maximale controle over het abonnement en de uitgaven die bij een abonnement horen. Door regelmatig acties te organiseren kan de aanbieder goedkope telefonie aanbieden, de klantenservice van Simpel zorgt voor duidelijke communicatie en de maximale controle kun je behouden door gebruik te maken van het plafond van Simpel.

Simpel werd in het jaar 2007 opgericht en werd al snel bekend door de lage en transparante tarieven van het bedrijf en het feit dat de provider geen kredietcheck uitvoert bij het afsluiten van sim only abonnementen. Als eerste aanbieder van Nederland gaf Simpel de klanten van de provider volledige controle op de kosten door het plafond te introduceren. Het plafond wordt op dit moment voornamelijk gebruikt door ouders met kinderen, maar ook door voormalige prepaid bellers die goedkoop willen blijven bellen met een sim only abonnement.

In het jaar 2010 werd Simpel overgenomen door T-Mobile. Met behulp van T-Mobile lanceerde Simpel opvallende reclames, werden er aanbiedingen voor nog goedkopere sim only abonnementen geïntroduceerd en werd er nog meer naamsbekendheid gegenereerd. Echter, omdat Simpel toch onafhankelijk wilde functioneren heeft het bedrijf de samenwerking met T-Mobile weer beëindigd in het jaar 2014. Vanaf dit jaar is Simpel weer actief als zelfstandige telecomprovider en niet meer als onderdeel van T-Mobile. Dit wil overigens niet zeggen dat de samenwerking met T-Mobile helemaal voorbij is, want Simpel maakt nog altijd gebruik van het betrouwbare en snelle netwerk van deze grote provider.

Simpel is een kleine organisatie met 45 medewerkers. Omdat het bedrijf vrij klein is, blijft persoonlijke communicatie met klanten mogelijk en is het bovendien mogelijk om snel te schakelen binnen het bedrijf. Hierdoor kunnen aanpassingen sneller doorgevoerd worden, kunnen vragen sneller beantwoord worden en is er nog altijd sprake van transparante en duidelijke communicatie.