Er zijn naast KPN nog een aantal andere providers die gebruik maken van het KPN netwerk. Veel consumenten willen alleen van het KPN netwerk gebruik maken, ze zien dit namelijk als het beste netwerk. Maar je hoeft dan niet perse voor KPN te kiezen om van het zeer betrouwbare en razendsnelle (4G) netwerk gebruik te kunnen maken. Vergelijk sim only abonnementen op het KPN netwerk eens in de vergelijker op onze homepage, en je vindt direct het meest geschikte abonnement via dit betrouwbare netwerk.

KPN bellenDe service van KPN Nederland

KPN Sim only staat bekend om de goede service bij de abonnementen, maar niet om de lage prijzen. De klantenservice kun je zeven dagen in de week bereiken, 24 uur per dag. Als je een product voor twaalf uur in de avond besteld, dan is het de volgende werkdag al in huis. De sim only abonnementen van KPN zijn niet goedkoop, waardoor je wellicht beter kunt kiezen voor een provider die wel aangesloten is op het KPN-netwerk maar maandelijks een stuk goedkoper zijn.

Youfone en Simyo zijn echte prijsvechters

In de meeste situaties komen Youfone en Simyo als goedkoopste aanbieders naar voren op het netwerk van KPN. De goedkope abonnementen van Youfone zijn momenteel enorm populair. De sim only abonnementen zijn zeer goedkoop, en daarnaast van zeer goede kwaliteit. Youfone is recentelijk door de Consumentenbond nog uitgeroepen tot de twee na beste mobiele provider in Nederland! De kwaliteit van Simyo ligt echter nóg hoger, en zorgt ervoor dat deze provider ook erg populair is. Er gelden daarnaast ook lage prijzen bij Simyo (wel duurder van Youfone) en je abonnement is ook bij Simyo aangesloten op het betrouwbare netwerk van KPN. Een ander voordeel van Simyo is ook dat je maandelijks je bundel kunt aanpassen. Je profiteert ook bij Telfort van lage tarieven op het KPN netwerk, hoewel de tarieven een stuk hoger liggen dan bij Youfone en Simyo. Het voordeel van Telfort is dat je bij deze provider na tien minuten gratis belt. Voor mensen die lang bellen kan dat veel voordeel opleveren.

Simyo beste provider

XS4all wordt ook virtuele provider

In de toekomst gaat Xs4all misschien ook belminuten en sms-bundels aanbieden bij haar telefoonabonnementen. Als ze dat gaan doen, dan wordt het een volwaardige aanbieder van telecomabonnementen in Nederland. Op dit moment bieden ze alleen nog maar data aan. Mocht het zover komen, dan zouden de klanten kunnen rekenen op ongeveer 500 gratis Mb per maand. De provider zou dan als virtuele provider verder willen gaan. Ze gaan dan, net als virtuele providers Simyo en Youfone, gebruik maken van het KPN netwerk. Dit is naar voren gekomen uit een enquête die het bedrijf onder de huidige klanten heeft verspreid. Er wordt door een woordvoerder van Xs4all alleen bevestigd dat de enquête daadwerkelijk is gehouden. Verder houdt hij een slag om de arm als het gaat over de mogelijkheid dat het plan wordt doorgevoerd.

Resultaten
Uit het onderzoek kan worden opgemaakt dat de provider nadenkt over bedragen. Daarbij zouden de abonnementen kunnen bestaan uit databundels ter waarde van tien euro (2 gigabyte) of vijftien euro (5 gigabyte). Je zou voor twintig euro 15 gigabyte kunnen krijgen. Het bellen kan dan voor twee tientjes gratis zijn en voor een tientje kun je al 350 belminuten tegemoet zien. Daarbij worden de sms-kosten in hun geheel niet in rekening gebracht. Een ander voordeel waarom Xs4all mogelijk voor KPN gaat kiezen, heeft te maken met het 4G-netwerk van deze provider. We wachten het nog even af wat het gaat worden, maar de kans is groot dat ze doorzetten en zich aansluiten bij KPN om klanten meer mogelijkheden aan te bieden.

Ziggo Mobiel

Ziggo Mobiel en Simyo, twee Nederlandse mobiele providers, profiteren op dit moment het meest van mond-tot-mondreclame onder klanten. Dit komt naar voren uit onderzoek en de Word-of-Mouth-score (WoM) geeft een bepaald percentage aan dat aangeeft hoeveel gebruikers een toestel en/of aanbieder op een gegeven moment zou aanbevelen aan collega’s, vrienden en familie. In dit onderzoek is er gekeken naar tien providers en hun diensten. Uit het onderzoek komt naar voren dat bijna drie op de vier klanten van Simyo als Ziggo Mobiel, zijn of haar provider wel zou aanraden bij bekenden. Tele2 kwam wat minder goed naar voren uit het onderzoek, in totaal zou 46% de provider aanraden bij anderen.

Dochtermerken
De dochtermerken waaronder Telfort bij KPN en Hollandsnieuwe bij Vodafone presteren op dit moment minder goed. Ze scoren over het algemeen ook minder goed dan het moederbedrijf. Deze scores zijn allemaal gebaseerd op de diensten die ‘postpaid’ worden aangeboden. Dit houdt in dat er pas achteraf per factuur voor betaald wordt. Daarbij zijn de diensten zoals prepaidkaarten buiten beschouwing gelaten. Daar is bewust voor gekozen, omdat de prepaid-diensten onderling minder verschillen, zowel in de kosten als in de service.