Youfone is bezig om een steeds groter marktaandeel te veroveren in de telecomwereld. De provider heeft onlangs bekendgemaakt dat het zich ook gaat richten op de verkoop van  losse smartphones in combinatie met sim only. De losse toestellen worden bij Youfone uiteraard tegenover marktconforme prijzen aangeboden.

Youfone toestellen

Opvallend is dat Youfone start met de verkoop van losse toestellen waarbij deze alleen nog tegen een éénmalige betaling aan te schaffen zijn. Later dit jaar zal het waarschijnlijk ook mogelijk zijn om gespreid (maandelijks) te betalen. Dit komt door het veranderende AFM-reglement voor providers.

Het is niet alleen mogelijk om een los toestel aan te schaffen, maar het is tevens mogelijk om alleen een los toestel aan te schaffen. Je huidige sim only abonnement kun je dus meenemen naar het losse toestel die je koopt.

Samsung toestellen voornamelijk verkrijgbaar

Momenteel is het nog niet mogelijk om een keuze te maken uit mobiele telefoons van alle telecom merken. Momenteel zijn er alleen nog toestellen te bestellen van Samsung. De prijzen lopen uiteen van 84 tot 546 euro. Of er binnenkort ook Apple-toestellen beschikbaar zijn bij Youfone is niet bekend.

Klantenservice-585x470px[1]
Beste klachtafhandelaar

De provider is recentelijk door de website Klacht.nl overigens uitgeroepen tot de beste klachten-afhandelaar van Nederland. In de categorie mobiele telefonie en sim only. De aanbieder loste in het huidige jaar maar liefst 100 procent van alle klachten op. Daarmee scoorde het met afstand het hoogst van alle aanbieders en providers op de markt.

Klacht.nl is een online platform dat consumenten de mogelijkheid geeft om klachten samen met het desbetreffende bedrijf af te handelen. Youfone reageert snel op de klachten en komt altijd met een oplossing. De website wordt overigens steeds populairder, ook onder telecom aanbieders. Het aantal bedrijven dat actief is op het platform is dit jaar met ongeveer 20 procent gestegen.

Klacht

Klachten over telefonie

Op Klacht.nl komen regelmatig klachten binnen over verschillende aanbieders van mobiele telefonie en sim only. Er worden met name klachten gemeld over een beperkt bereik, slechte dekking op minder dichtbevolkte gebieden, storingen en slechte administratieve afhandelingen. Op het laatste aspect scoort Youfone dus in ieder geval een uitstekend cijfer volgens Klacht.nl.

Niet alleen Klacht.nl is te spreken over de service van Youfone. In juli 2015 werd er voor het laatst een test gedaan bij alle mobiele telefonie aanbieders en providers op de Nederlandse markt. Wanneer we naar het eindoordeel van de Consumentenbond kijken, kunnen we concluderen dat Youfone een nette tweede plek heeft veroverd.

Onder andere op het gebied van klanttevredenheid, de kwaliteit van bellen/smsen en de kwaliteit van internetten scoort de aanbieder hoog. Alleen aanbieder Simyo, die ook abonnementen aanbiedt op het KPN netwerk, scoorde beter op deze criteria.

Lage prijzen

Youfone kenmerkt zich door de zeer lage prijzen. Op onze homepage kun je alle prijzen zien, waarbij je ook kunt kiezen voor Youfone. Je zult tijdens het sim only vergelijken merken dat Youfone al snel bovenaan de zoekresultaten komt te staan. Youfone hanteert namelijk zeer scherpe tarieven voor haar bundels, terwijl het netwerk draait op het betrouwbare netwerk van KPN. Door de consumentenbond werd Youfone zelfs bijna uitgeroepen tot beste provider, maar Simyo troefde de provider af door een iets hoger testoordeel. De klanttevredenheid lag bij Simyo net iets hoger dan bij Youfone, maar Youfone werd een stuk beter gewaardeerd dan providers als Simpel en Ben.

Simyo

Meer over Youfone

Youfone is op dit moment een populaire aanbieder door haar zeer goedkope abonnementen. Youfone heeft al wat voorwerk voor je gedaan. Op de website staan de drie meest gekozen abonnementen naast elkaar, zodat je snel een goed overzicht hebt van de voorwaarden van deze simkaarten.

Voor €9,- per maand heb je 100 belminuten of sms’jes en 1000 mb internet. Voor €13,- per maand heb je 450 minuten of sms’jes en 200 mb internet. Voor 250 minuten of sms’jes en een internetbundel van 2000 mb betaal je maandelijks €19,-.

Naast deze drie meest verkochte abonnementen kun je er ook voor kiezen om zelf je abonnement samen te stellen met andere bel- sms- en internetbundels. Allereerst kies je dan voor een contractduur van een maand, een jaar of twee jaar. Voor de bel- en sms-bundel kun je kiezen voor eindeloos, 100, 250 en 450 minuten/sms’jes per maand. Een bundel met onbeperkt aantal berichten en belminuten is alleen mogelijk in combinatie met een databundel. Een internetbundel bestaat uit 200, 1000, 1500, 2000 of 4000 mb.

Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om geen internet te nemen.

Voorkom hoge rekeningen: stel altijd een plafond in

Als je over je bel- of databundel heen gaat kan dit je een hoop geld kosten. De tarieven buiten je bundel zijn vaak erg hoog en daardoor heb je al snel een hoge rekening als je buiten je bundel belt, sms’t of surft op internet. Bij Youfone kun je dit voorkomen door een plafond in te stellen. Je kunt een plafond instellen voor €10,-, €20,-, €50,-, €100,- en €300,- boven je bundel.

Zodra je bundel is verbruikt, kun je nog met het door jou gekozen bedrag bellen en daarna wordt de bel- en sms-dienst afgesloten. Voor je databundel geldt dat je een sms krijgt als je op 80% van je bundel zit. Daarna kun je niet meer internetten als je een plafond hebt ingesteld. Je kunt nog wel een extra bundel kopen voor de rest van de maand.

De bundels kun je kopen via My Youfone. Je kunt inloggen via de site, maar je kunt ook de app downloaden en je zaken regelen met je smartphone of tablet.