Provider Youfone start vanaf vandaag een nieuwe televisie campagne en positioneert zich daarmee als gedreven prijsvechter die haar klanten snapt en van alle gemakken voorziet. Daarmee neemt Youfone afscheid van Ruben Nicolai als boegbeeld, evenals zijn alter ego Marcelino Wunderlich waarmee de mobiele provider bekend werd op TV. Zie hier de nieuwste reclame:

Telecommarkt verzadigd

De telecommarkt is inmiddels flink verzadigd: de consument kan voor steeds lagere prijzen bellen, sms’en en internetten. Het gevolg hiervan is dat veel providers iedere consument proberen te winnen met interessante acties. Zo kun je momenteel een onbeperkt internet abonnement afsluiten bij T-Mobile vanaf 30 euro (incl. 5 euro ‘Samen’ korting) en zelfs voor 25 euro bij Tele2. Andere aanbieders zoals Vodafone stunten met combinatiekorting: zo kun je in combinatie met Ziggo dubbele data krijgen en 5 euro korting op je sim only abonnement. Bij KPN zetten ze vol in op ‘KPN Compleet’, waarmee je bellen, televisie en mobiel kunt combineren tegen een scherpe prijs en met velen extra’s.

Youfone

Volgens Youfone is de concurrentiestrijd op de telecommarkt niet iets waar iedereen graag over praat. Volgens de sim only provider moet alles gewoon goed werken en is een telefoonabonnement niet zo spannend. Hierdoor kan de klant volgens Youfone lekker bezig zijn met andere dingen. Dat is de gedachte achter de nieuwe ‘What You Wil’ campagne waarbij gebruiksgemak centraal staat. Volgens Youfone is dat niet alles onbeperkt, maar vooral alles goed geregeld.

Wat you wil

“In een wereld waar we al zoveel keuzes moeten maken, zijn we op zoek naar dingen, merken en producten die ons leven makkelijk maken, niet moeilijker. Dat is precies wat we bij Youfone willen doen. Wij leveren maximale bereikbaarheid en internetsnelheid voor een minimum prijs, ook zonder vaste contracten. Met onze nieuwe campagne spreken wij een breder publiek aan en daarom zullen wij ons meer onderscheiden op merkniveau. Mensen kiezen uiteindelijk vaak voor het merk waar ze zich het meest mee kunnen identificeren”, aldus de CEO van Youfone, Valentijn Rensing.

Breedband internet

Youfone heeft met kleine aanpassingen de uitstraling van de website al een frissere uitstraling gegeven. De televisiecampagne zal vanaf vandaag ook te zien zijn op televisie. Tot slot is het opmerkelijk dat Youfone ook het traditioneel televisie kijken wil veranderen. Achter de schermen werkt de provider dan ook in samenwerking met Huawei om een digitaal platform te lanceren dat toegang biedt tot live-televisie, video on demand, apps en games. De gebruiker van deze dienst heeft dan de mogelijkheid om specifieke content af te nemen. Uiteindelijk zal Youfone breedband internet gaan leveren aan haar klanten. Wanneer dat is, is nog niet duidelijk.

Gerelateerd nieuws: