In samenwerking met de Chinese product Huawei lanceert telecomaanbieder Youfone.nl volgend jaar nieuwe abonnementen, namelijk zogeheten tv-abonnementen. Middels het nieuwe platform en bijbehorende abonnementen heb je toegang tot live-televisie, video on demand, mobiele applicaties en games. Hiermee lijkt Youfone en Huawei de concurrentie aan te gaan met KPN Play en Knipper van T-Mobile aan. De Nederlandse en Chinese onderneming willen uiterlijk 1 april 2017 de tv-markt betreden. Dit maakt Valentijn Rensing, directeur van Youfone, in een interview met nu.nl bekend. Je kunt hier alvast een instructievideo bekijken:

 

Basispakketten met mogelijkheid tot uitbreiding

Youfone en Huawei willen het basispakket voor 10 euro per maand aanbieden. Voor dit bedrag krijg je beschikking over twintig livezenders, welke te bekijken zijn via mobiele applicaties, Apple TV en Chromecast. Tevens is het mogelijk om, tot een week na de uitzending, programma’s van bijvoorbeeld NPO, RTL en SBS te bekijken. Daarnaast kun je specifieke zenders aan je pakket toevoegen, waarvan de prijzen onderling verschillen. Tot slot heb je voor 2,50 euro per maand beschikking tot video-on-demand. Welke titels je verwachten kunt, is nog onbekend. In ieder geval wordt het aanbod elke 60 dagen vervangen.

Thuis tv-kijken

Binnenkort kun je ook thuis tv-kijken via Youfone. Voor 15 euro per maand schaf je een uitgebreider pakket aan. Middels de bijbehorende settopbox heb je thuis toegang tot games, functies van webwinkels en andere applicaties. Dit platform ontwikkelde Huawai al voor de Chinese markt. Ook in Duitsland is de settopbox, onder de naam Entertain TV, beschikbaar. Tevens is Youfone in gesprek met Netflix en Amazon. Hoewel de gesprekken zich in een vroeg stadium beginnen, is het wellicht mogelijk via Youfone van Netflix gebruik te maken.

Youfone TV + internet

Tot slot is het binnenkort mogelijk om je internetverbinding via Youfone te regelen. Youfone richt zich op het tv-product, maar er is al een samenwerking met KPN. Via het netwerk van KPN heb je voor 35 euro per maand televisie en internet, onderweg en thuis. De technische specificaties, zoals internetsnelheid, zijn vooralsnog niet bekendgemaakt. Volgens Rensing passen de diensten van Youfone en Huawei bij hun doelgroep (klanten van tussen de 18 en 39 jaar oud). Via Youfone kun je volgend meer dan een sim only abonnement afsluiten. Welke providers nog meer een sim only abonnement aanbieden, vind je bij ons van Sim Only Vergelijken.

Website van het jaar

De winnaars van de jaarlijkse verkiezing voor ‘Website van het Jaar’ zijn tevens bekend en dat betekent nog meer goed nieuws voor de provider. Een recordaantal van 892.000 mensen brachten hun stem uit. In 24 verschillende categorieën kon men een voorkeur uitspreken voor een website wat betreft inhoud, ontwerp en navigatie. Afgelopen week werden in Amsterdam de prijswinnaars bekendgemaakt en de awards uitgereikt. In de categorie Telecom ging de prijs voor Populairste Website van het Jaar naar Youfone.

In totaal waren er voor de verkiezing 275 websites genomineerd, verdeeld over 24 categorieën. Gebruikers van de diverse websites konden twee maanden lang hun stem uitbrengen op hun favoriet. Prijswinnaars in andere categorieën waren onder andere Albert Heijn, ING en Buienradar. De overall winnaar was de website Politie.nl, voor het tweede jaar op rij. Deze website mag zich dus opnieuw een jaar lang de beste website van Nederland noemen. Youfone is nog een jong, maar ambitieus en snel groeiend bedrijf dat zich vooral heeft toegelegd op de verkoop van sim only abonnementen. Ook heeft men de ambitie om de tv-markt open te gaan breken. Eerder dit jaar, in februari, werd Youfone ook al bekroond met de Beste Service Award van het onderzoek platform Opiness. En het kreeg ook al eens een prijs voor het snelste mobiele internet en een FD Gazelle voor het snelst groeiende bedrijf van Nederland.

In de categorie ‘Telecom’ liet Youfone concurrenten als Tele2, Ben en Simpel achter zich. In een reactie op het winnen van de prijs voor ‘Website van het Jaar’ laat directeur Valentijn Rensing weten het winnen van de award te zien als een mooie bevestiging dat zijn bedrijf op de goede weg is. “Onze website is onze winkel. We zijn constant aan het meten en optimaliseren zodat de bezoeker zo eenvoudig mogelijk keuzes kan maken”, aldus Rensing.